Totaal aantal pageviews

zondag 24 augustus 2014

Back to school tips! | Demi

Hoihoi! De scholen zijn voor iedereen (geloof ik) al begonnen, dus ik dacht: laat ik tips gaan geven over het huiswerk maken en over het leren voor toetsen! Als je benieuwd bent, druk dan vooral op de 'Lees verder' knop!Ik zit nu in de 2de klas, en vorig jaar gebruikte ik veel tips van anderen, en sommigen hielpen echt heel erg goed voor mij!



Tips voor het leren voor toetsen.

  • Begin niet de dag voor de toets met leren. Je kan nooit zoveel stof ik een paar uur opslaan, dus dat is niet heel erg handig! Begin ongeveer 2 dagen van tevoren, en zorg dat je dan al een samenvatting klaar hebt of een begin hebt gemaakt. 
  • Dit gaat eigenlijk een beetje over de vorige tip, maar maak een samenvatting! Het is superhandig om ermee te leren, want om al die stukken tekst te lezen waarbij sommige dingen niet eens terugkomen op jou toets is een beetje tijdverspilling! Door een samenvatting te maken sla je sowieso al op wat je schrijft, dus dat is ook al een pluspuntje!
  • Sommige mensen kunnen heel erg goed leren met muziek op. Ik kan me daar persoonlijk niet goed bij concentreren, dus ik doe dat eigenlijk niet. Ik leer liever als het echt helemaal stil is.
  • Let goed op onder de les. Als je dit doet, weet je alles al een beetje en onthoud je het dus ook goed!
  • Zorg ervoor dat je bureau bijna/helemaal leeg is. Zo kun je je beter concentreren op het leerwerk!
  • Leg je mobiel/laptop weg bij het leren!!!
Tips voor het maken van je huiswerk.
  • Als je al weet dat je de volgende dag/week heel veel huiswerk hebt, zou ik vooruit gaan werken! Het kost je vooral een hoop stress!
  • Zorg ervoor dat je bureau bijna/helemaal leeg is. Zo kun je je beter concentreren op het leerwerk!
  • Lees de vragen goed door. Als je dat niet doet, snap je het misschien niet en word het heel onduidelijk. 
  • Ik vind het bij het maken van huiswerk fijn om muziek op te hebben. Niet hele harde/drukke muziek. Ik kan me hierbij goed concentreren.
  • Huiswerk maken is leuker om met vriendinnen te doen! Ga met een groepje huiswerk maken, maar zorg niet dat je niks doet en alle antwoorden overschrijft, want dan leer je niks!
  • En als laatste tip: maak het op het einde niet snel af, omdat je iets anders wilt doen. Maak gewoon rustig de laatste vragen/sommen af, en daarna kun je leuke dingen doen!
Ik hoop dat jullie wat aan deze tips hebben gehad! 

Heb jij nog tips voor het leren voor toetsen, of voor het maken van je huiswerk? Laat het hieronder achter!

Liefs Demi ♥

1 opmerking: